loading...

ثبت دامنه و فروش هاست

ارزانترين شركت ثبت دامنه و فروش هاست

بازدید : 97
دوشنبه 27 بهمن 1399 زمان : 15:16

مقدمه

سیستم عامل بلادرنگ نوعی سیستم عامل است که در آن، زمان، پارامتر کلیدی است. برای مثال در سیستم‌های کنترل فرایند،رایانه های بی‌درنگ باید داده‌های فرآیند تولید را جمع‌آوری کرده و به کمک آن ماشینهای داخل کارخانه را کنترل کنند.
سیستم‌هایی که آزمایش‌های علمی را کنترل می‌کنند،سیستم‌های تصویربرداری پزشکی، سیستم های کنترل صنعتی، کنترلرهای لوازم خانگی و سیستم های جنگ افزاری، سیستم‌های بی‌درنگ هستند.

سیستم های بلادرنگ:

سیستم‌عامل بلادرنگ بر پایه Unix که توسط شرکت LynuxWorks ارائه می‌شود. این سیستم عامل منطبق با استاندارد POSIX و سازگار با Linux می‌باشد و دارای ویژگی چند نخی است و برای کاربردهای بی‌درنگ پیچیده ای که نیاز به پاسخگویی‌های سریع و قطعی دارند، طراحی شده‌است. نوعی سیستم‌عامل است که در آن، زمان، پارامتر کلیدی است

زمانی از یک سیستم بی‌درنگ استفاده می‌شود که لازم باشد عملیات پردازنده یا جریان داده در زمان کاملاً مشخصی انجام شود؛ بنابراین یک سیستم بی‌درنگ اغلب به‌عنوان ابزار کنترلی در یک کاربرد خاص استفاده می‌شود.

سیستم‌هایی که آزمایش‌های علمی را کنترل می‌کنند، سیستم‌های تصویربرداری پزشکی، سیستم‌های کنترل صنعتی، و نیز برخی از موتورهای انژکتوری در خودرو، کنترلرهای لوازم خانگی و سیستم‌های جنگ‌افزاری، سیستم‌های بی‌درنگ هستند. این سیستم‌ها برای آنکه به‌درستی کار کنند باید پاسخ درست را در فرجه زمانی از پیش تعیین شده بازگردانند.

مشخصات سیستم عاملهای بلادرنگ:

  • قطعی بودن
  • پاسخدهی
  • کنترل کاربر
  • قابلیت اطمینان
  • نرمش با خطا

کارکردهای اصلی سیستم عامل درنگ:

  • زمانبندی
  • خدمات RTOS
  • هماهنگ سازی و پیام رسانی

زمانبندی :

به طور کلی وظایف یک دستگاه ، سه حالت دارند :

آماده اجرا : وقتی وظیفه ای تمام منابع و پیش فرض‌های لازم برای اجرا را دارد اما هنوز اجرا نشده است ، آماده اجرا نام می‌گیرد . در واقع این حالت نقطه شروع قبل از اجرا می‌باشد .

در حال اجرا : این حالت به وظایفی اطلاق می‌شود که در حال انجام و پیاده سازی هستند .

مسدود : وقتی یک وظیفه منابع و پیش فرض‌های کافی برای اجرا را در اختیار نداشته باشد ، در حالت مسدود قرار می‌گیرد .

برای زمانبندی یک وظیفه ، از سه تکنیک استفاده می‌شود :

زمانبندی مشارکتی (Co-operative) : در این تکنیک وقتی پیاده سازی یک وظیفه کامل شود ، وظیفه اجرا خواهد شد .

زمانبندی نوبت گردشی (Round Robin) : در این روش ، یک مسیر یا بازه زمانی ثابت به هر وظیفه اختصاص داده می شود که پیاده سازی باید در طی آن زمان کامل شود . در غیر این صورت وظیفه جریان و داده‌های تولید شده را از دست می‌دهد و برای اجرا باید منتظر نوبت بعدی اش بماند .

زمانبندی پیشگیرانه (Preemptive) : در این روش ، بسته به زمان تخصیص داده شده ، اولویت وظیفه ‌ها مشخص می‌شوند . در برنامه‌ها معمولاً 256 سطح اولویت مورد استفاده قرار می‌گیرد . به این ترتیب به هر وظیفه یک سطح اولویت خاص اختصاص داده می‌شود . البته برخی از سیستم ‌ها از سطوح اولویت بیشتری حمایت می‌کنند و چند وظیفه ای ‌ها هم از اولویت یکسانی برخوردارند .

خدمات سیستم عامل بی درنگ :

قلب هر سیستم عامل ، هسته آن است .

وظایف یک دستگاه همیشه نیاز به کنترل سخت افزاری ندارند . مدیریت و تخصیص منابع یکی از وظایف اصلی هسته است . از آنجایی که وظایف همیشه به تمرکز CPU نیاز ندارند ، هسته باید خدمات دیگری را هم ارائه دهد .

این خدمات عبارتند از :

خدمات وقفه گردانی
خدمات زمانی
خدمات مدیریت دستگاه
خدمات مدیریت حافظه
خدمات ورودی – خروجی

پیام رسانی :

پیام رسانی ، ابزار ارتباط با سایر سیستم‌ ها و ارتباط میان وظایف را فراهم می‌کند .

خدمات پیام رسانی شامل موارد زیر باشد :

نشان برها (Semaphores)
پرچم ‌های رخداد
صندوق ‌های پیام
پایپ ‌ها
صف ‌های پیام

نشان برها برای همگام سازی دسترسی به منابع مشترک ( مثل مناطق داده ای مشترک ) مورد استفاده قرار می‌گیرند .

پرچم ‌های رخداد هم برای همگام سازی فعالیت ‌های وظایف درونی سیستم کاربرد دارند .

صندوق ‌های پیام ، پایپ ‌ها و صف ‌های پیام برای ارسال پیام بین وظایف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند .

انواع سیستم های بلادرنگ

سیستمهای Real-time به دو دسته تقسیم می شوند :

بلادرنگ سخت ( Hard Real-time)

بلادرنگ نرم (Soft Real-time).

بلادرنگ سخت سیستمی است که در یک مهلت زمانی یا پاسخ میدهد یا هیچ. مانند سیستم مانیتورینگ بخش I.C.U یک بیمارستان ، سیـستم هـای کنتـرل صـنعتی، موشکها، ماهواره ها…

بلادرنگ نرم سیستمی است که در بعضی از مواقع ،آماده نشدن پاسخ در مهلت زمانی تعیین شده قابل تحمل است مانندMultimedia

تفاوت سیستم عامل های بلادرنگ با سیستم عامل های عمومی:

سیستم عاملا بلادرنگ را در چهار مشخصه زیر با سیستم عامل عمومی مقایسه شده است:

Determinism
تفاوت اصلی سیستم عامل های بلادرنگ با سیستم عامل­های عمومی ویژگی Determinism آن­ها است. در این مبحث Determinism به معنای مشخص بودن دقیق مدت زمان اجرای هر تسک است. در سیستم عامل های بلادرنگ همواره بیشترین مدت زمان اجرای هر تسک مشخص است. ولی در سیستم عامل های عمومی مدت زمان اجرای هر تسک مهم نیست.

مدیریت تسک­ها
سیستم عامل­های عمومی طوری طراحی­ می­شوند تا چندین تسک مختلف بصورت همزمان اجرا شوند. لذا کلیه تسک­ها بدون توجه به اولویت آن­ها اجرا می­شوند. لذا ممکن است تسکی با اولویت پایین به تسک با اولویت بالاتر مقدم شود.

ولی در سیستم عامل های بلادرنگ هر گاه یک تسک با اولویت بالاتر نیاز به سخت افزار داشته باشد، تسک در حال اجرا متوقف شده و تسک با اولویت بالاتر کنترل سخت افزار بعهده می­گیرد. هر تسک در سیستم عامل های بلادرنگ دارای مشخصه اولویت است. Scheduler از این تسک­هایی که در حالت کاری Ready قرار دارند.

کرنل Preemptive
سیستم عامل های بلادرنگ بصورت Preemptive هستند بطوریکه وقتی یک تسک با اولویت بالاتر نیاز به اجرا داشته باشد، تسک با اولویت پایین متوقف شده و تسک با اولویت بالاتر اجرا می­شود. این امر موجب می­شود که سیستم به رویدادهای مهم، سریع پاسخ دهد.

کاربرد
سیستم عامل های بلادرنگ غالبا در سیستم­های Embedded استفاده می­شوند ولی سیستم عامل­های عمومی در کامپیوترهای شخصی و دیگر کامپیوترهایی که استفاده همه منظوره دارند، استفاده می­شوند

  • VxWorks
    Windows CE
    VRTX
    LynxOS
    QNX
    RTLinux
    eCos

از انواع سیستم های بلادرنگ میباشند.

منبع: آسان رایان

شرکت آسان رایان ارائه دهنده انواع هاست و بهترین بستر برای ثبت دامنه های خاص شما

با ما همراه باشید

بازدید : 99
دوشنبه 27 بهمن 1399 زمان : 15:23

نگاهی به مسئله ی امنیت در لینوکس:

سیستم عامل لینوکس نسبت به سایر سیستم عامل ها ایمن تر است چرا که در این سیستم عامل هر Process از سایر فرایندها مجزا است.

این سیستم عامل نسبت به سایر سیستم عامل ها ایمن تر است چرا که در این سیستم عامل هر Process از سایر فرایندها مجزا است.

از همین روی است که ویروس ها و اکسپلویت های امنیتی به سختی خواهند توانست در این سیستم عامل به منابع سیستم دسترسی پیدا کنند.

برای ایمن سازی لینوکس، مکانیسم های امنیتی متنوعی به کار گرفته شده است که عبارتند از:

Control Groups:

این قابلیت به ادمین های سیستم این امکان را می‌دهد تا فرایندها و منابع مختص به آن‌ها را در قالب cgroup های مختلف گروه بندی کنند.

Linux Containers:

کانتینرهای لینوکس (LXC) این امکان را فراهم می‌سازند تا چندین سیستم لینوکسی مجزا از یکدیگر را بر اساس cgroup ها روی یک سیستم اجرا کنند.

Virtualization:

در لینوکس با سخت‌افزار سیستم به گونه یی رفتار می‌شود که نه تنها فرایندها مجزا از یکدیگر می‌شوند، بلکه چندین سیستم را نیز می‌توان از طریق «مجازی سازی» به صورت هم‌زمان اما مجزا از یکدیگر از طریق ماشین‌های مجازی روی یک سیستم اجرا کرد.

7 نکته طلایی برای امنیت در لینوکس:

1- استفاده از پسورد های پیچیده و غیر قابل حدس
2 – غیر فعال کردن لاگین با یوزر root
3- محدود سازی ورود کاربران
4- غیر فعال کردن پروتکل 1
5- استفاده از پورت های غیر استاندارد
6- فیلتر کردن ارتباطات SSH با فایروال
7- استفاده از کلید های امنیتی برای تشخیص هویت

چرا امنیت لینوکس از ویندوز بیشتر است؟
چرا لینوکس نسبت به ویندوز کمتر به حملات آنلاین آسیب‌پذیر است؟

سیستم عامل ویندوز نسب به لینوکس محبوب‌تر است، توسعه دهندگان ویروس و بدافزار ترجیح می‌دهند بدافزاری را بنویسند و یا توسعه بدهند که سریعتر توزیع شود و دستگاه کاربران بیشتری را آلوده کند.

آنطور که مشخص است کاربران کمتری از لینوکس استفاده می‌کنند بنابراین تعداد حملات هم کمتر است.

نکته مهم این است که لینوکس ساختار امنیتی بهتری نسبت به ویندوز دارد. بدافزارها در سیستم عامل ویندوز در غالب فایل‌های اجرایی هستند (exe)، علاوه بر این فایل فشرده zip هم می‌تواند شامل فایل exe باشد.

به محض اینکه این فایلها اجرا شوند، دستگاه کاربر آلوده می‌شود. اما در لینوکس، سیستم این نوع فایل‌‌ها (.exe) را اجرا نمی‌کند.

در لینوکس نوع دیگری از فایل‌‌ها: مانند rpm، deb و غیره وجود دارند و این فایلهای اجرایی تنها زمانی اجرا می‌شوند که کاربر root درخواست اجرا را داده باشد.

همچنین فایلها در لینوکس به راحتی دانلود و نصب نمیشوند. لینوکس مانند ویندوز به آسانی به برنامه‌ها و فایل‌ها دسترسی مدیریت و ریشه نمی‌دهد.

از طرفی ویروس ویندوز نمی‌تواند سیستم عامل لینوکس را آلوده کند، مگر اینکه برنامه Wine با دسترسی root در لینوکس نصب و اجرا شده باشد. Wine برنامه‌ای برای لینوکس است که فایلهای ویندوز را روی این سیستم عامل اجرا کند.

آیا بدافزار لینوکس وجود دارد؟

بله بدافزار سیستم عامل لینوکس هم وجود دارد، اگرچه تعدادشون نسبت به سیستم عامل ویندوز کمتر است. این سیستم عامل در به روز رسانی‌های خود ضعف‌ها و آسیب‌پذیری‌های امنیتی را اصلاح می‌کند و به این ترتیب با بد‌افزارها مقابله می‌کند.

Mirai یکی از مشهورترین بدافزارهای لینوکس و مربوط به سال ۲۰۱۶ است. این بدافزار، رمزعبور و شبکه را هدف قرار می‌داد. نام چند بدافزار دیگر که برای سیستم عامل لینوکس نوشته شده بودند: Mayhem، Linux.Remaiten ، Snakso-A و غیره.

از سال ۲۰۱۸ تاکنون خبر گستره بدافزار و ویروس لینوکسی نبوده است، و این به دلیل فقدان دسترسی ریشه و همچنین به روز رسانی‌های سیستم عامل لینوکس است. با اینحال این سیستم عامل هم ۱۰۰٪ امن نیست، و کاربران آن به ابزارهای امنیتی مانند rkhunter، ClamAV و Lynis نیاز دارند.

نگرانی‌های امنیتی لینوکس:

یکی از آخرین آسیب پذیری‌های لینوکس Dirty Sock می‌باشد که توسط محقق امنیتی، کریس مُبرلی، کشف شد. این Exploit توزیع Ubuntu را تحت تاثیر قرار می‌داد و می‌توانست برای به دست آوردن دسترسی کامل و کنترل سیستم هدف مورد استفاده قرار گیرد.

سال گذشته GitHub Repository توزیع محبوب لینوکس، Gentoo، هک شده بود. این حادثه یادآور دشواری‌های حفظ امنیت در یک دنیای Cloud محور است، که در آن چندین نفر به اطلاعات دسترسی دارند، چندین Repository با ترافیک روبرو هستند، و شمار روزافزونی از مهاجمان با انگیزه‌ها مختلف به دنبال دسترسی به داده‌های دیجیتال هستند.

علاوه بر تهدیدات خارجی، صرف نظر از سیستم‌عامل مورد استفاده تهدیدات داخلی نیز بسیار شایع و مضر هستند. برای سازمان‌ها، تفاوت قائل شدن میان امنیت سیستم‌عامل و امنیت اطلاعاتِ ایجاد شده، که توسط افراد ویرایش شده، مورد استفاده قرار گرفته و در سیستم‌عامل ذخیره می‌شود، بسیار مهم است.

خطای انسانی و تهدیدهای داخلی برخی از دلایل اصلی برای از دست رفتن و سرقت داده‌ها می‌باشند که در محیط‌های امن نیز می توانند رخ دهند.برای مدتی طولانی، لینوکس عمدتا توسط گروه‌های کوچک تر و تکنولوژی محور استفاده می شد، اما امروزه تعدادی از بخش‌های اصلی از جمله بخش‌های دولتی، آموزشی، هسته‌ای و هوانوردی به طور گسترده به آن تکیه می‌کنند.

همچنین باید در نظر داشت که با ظهور و افزایش BYOD، شرکت‌های بیشتری دارای شبکه‌هایی با سیستم‌عامل‌های متفاوت می‌باشند، که شامل ترکیبی از سیستم‌های لینوکسی، ویندوزی و یا Mac (و حتی در مواردی هر سه!) می‌شوند.

منبع: آسان رایان

شرکت آسان رایان ارائه دهنده انواع هاست لینوکس , هاست سی پنل , هاست وردپرس و . . . !
*با ما همراه باشید*

بازدید : 81
دوشنبه 20 بهمن 1399 زمان : 15:33

ویروس رایانه ای

ویروس رایانه ای:

در حال حاضر ویروس های رایانه ای سالانه میلیاردها دلار خسارت اقتصادی وارد می کنند که علت آن خرابی سیستم ، هدر رفتن منابع رایانه ای ، خراب کردن اطلاعات ، افزایش هزینه های نگهداری یا سرقت اطلاعات شخصی و یا شرکتی است.

در پاسخ ، ابزارهای ضد ویروس رایگان و منبع باز آزاد تولید شده اند ، و صنعتی از نرم افزارهای ضد ویروس ، محافظت از ویروس را در اختیار کاربران سیستم های مختلف عملیاتی قرار داده است.

از سال 2005 که این صنعت راه اندازی شده است تا به امروز هیچ نرم افزار آنتی ویروسی موجود نیست که قادر به کشف همه ویروس های رایانه ای (به ویژه نسخه های جدید) باشد ،لذا محققان امنیت رایانه به طور جدی در حال جستجوی روش های جدیدی هستند تا بتوانند راه حل های ضد ویروس را برای شناسایی موثرتر ویروس های نوظهور ، قبل از اینکه آنها به طور گسترده ای در میان کامپیوترها تکثیر شوند پیدا کنند.

ا ویروس ها معمولاً نوعی فعالیت مضر را بر روی رایانه های میزبان آلوده مانند دستیابی به فضای دیسک سخت یا واحد پردازش مرکزی (CPU) ، دسترسی و سرقت اطلاعات شخصی (مانند شماره کارت اعتباری ، شماره کارت بدهی ، شماره تلفن ، نام ، و غیره) انجام می دهند.

آدرس های ایمیل ، رمزهای عبور ، اطلاعات بانکی ، آدرس خانه و غیره) ، خراب کردن اطلاعات ، نمایش پیامهای سیاسی ، طنزآمیز یا تهدیدآمیز روی صفحه کاربر ، اسپم کردن مخاطبین پست الکترونیکی آنها ، ورود به صفحه کلیدهای آنها یا حتی استفاده از این رایانه بی فایده است. با این حال ، همه ویروس ها دارای “payload” مخرب نیستند و سعی در مخفی کردن خود دارند.

آشنایی با 7 ویروس کامپیوتری خطرناک که باید مراقب آن‌ها باشید

ویروس بوت سکتور (Boot Sector Virus) :

از نگاه یک کاربر ویروس‌های بوت سکتور از خطرناک‌ترین ویروس‌ها به شمار می‌روند.این نوع ویروس رکورد اصلی بوت را آلوده می کند و تنها راه رهایی از آن فرمت سیستم می باشد. ین ویروس‌ها عموما از طریق هارد اکسترنال و فلش دیسک‌ها انتقال پیدا می‌کنند.

البته هنوز هم می‌توانید این فایل‌ها را در USB درایو‌ها و ایمیل‌ها مشاهده نمایید. خوشبختانه با توجه به پیشرفت‌هایی که معماری BIOS در سال‌های اخیر تجربه کرده است در صورت حمله‌ی این ویروس‌ها مقاوم خواهد بود.

ویروس عمل مستقیم (Direct Action Virus) :

.این ویروس که به عنوان ویروس «فعال» شناخته می‌شود خودش را مخفی نمی‌کند و تلاش می‌کند همه‌ی حافظه‌ی کامپیوترتان را آلوده کند.

این ویروس عموما در فایل‌های exe و com قابل مشاهده هستند.

اگر کسی یکی از این فایل‌های آلوده را اجرا کند، ویروس Direct Action در کامپیوتر متولد می‌شود و ابتدا محل مورد نظر و به تدریج همه‌ی کامپیوتر را آلوده می‌نماید.راحتی توسط برنامه‌های آنتی ویروس قابل تشخیص است و از بین خواهد رفت

ویروس ساکن (Resident) :

ویروس‌های ساکن یکی از اصلی‌ترین ویروس‌هایی هستند که فایل‌ها را آلوده می‌کنند. بر خلاف Direct Action که باید با اجرا شدن یک فایل متولد می‌شدند، ویروس Resident خودش به صورت خودکار در سیستم متولد می‌گردد.

این ویروس‌ها باعث می‌شوند که حتی در صورت حذف اصلی ترین فایل آلوده، آلودگی در کامپیوتر پنهان باقی بماند. به همین دلیل تحلیلگران این ویروس را خطرناک تر از Direct Action می‌دانند.

این ویروس‌ها می‌توانند حتی خود را در فایل‌های مربوط به آنتی ویروس‌ها پنهان کنند و برخی از ابزار‌های این نرم افزار را هم به آلودگی بکشانند..

ویروس چند بخشی (Virus Multipartite) :

این نوع ویروس می‌تواند به روش‌های مختلف کامپیوتر را آلوده کند و متد‌های مختلفی را با توجه به نوع برنامه نویسی شدن و سیستم عاملی که آلوده کرده است به انجام برساند.

این ویروس‌ها می‌توانند به طور همزمان هم فایل‌های اجرایی را آلوده کنند و هم سکتور‌های بوت را مورد حمله قرار دهند. این حمله‌ی چند طرفه، کمی کار از بین بردنشان را دشوار خواهد کرد.

حتی اگر فایل‌های یک کامپیوتر را به طور کامل بررسی و از آلودگی پاک کنید اگر ویروس در سکتور بوت باقی مانده باشد، به راحتی با روشن شدن کامپیوتر مجددا در سیستم فراگیر خواهد شد

.

ویروس چند ریختی (Polymorphic) :

سیمنتک بر این عقیده است که تشخیص ویروس‌های پولیمورفیک بسیار دشوار است. این شرکت معروف در زمینه‌ی امنیت کامپیوتر‌ها ادعا می‌کند که شرکت‌های تولید کننده‌ی آنتی ویروس‌ها باید روز‌ها و ماه‌ها برای ایجاد روش‌هایی برای یافتن این ویروس‌ها زمان صرف کنند.

اما چرا مقاومت در برابر ویروس پولیمورفیک دشوار است؟ کافیست به نام این ویروس توجه کنید. یک آنتی ویروس می‌تواند تنها یک نوع از یک ویروس را وارد لیست سیاه خود نماید.

اما ویروس چند ریخت همانطور که از نامش پیداست، می‌تواند با تغییر الگو‌های باینری خود هربار شکل خود را تغییر دهد تا برای یک آنتی ویروس کاملا جدید و تازه به نظر برسد

.

ویروس چند مرتبه ای (Overwrite Virus) :

ویروس Overwrite می‌تواند ترسناک‌ترین ویروس باشد.این ویروس می‌تواند به سرعت همه‌ی فایل‌های آلوده را حذف کند. تنها راه از بین بردن این ویروس حذف کردن فایل آلوده است و واضح است که با این کار، شما فایل خود را نیز از دست خواهید داد. این ویروس می‌تواند همه نوع فایل‌ها را تهدید کند.

ویروس‌های Overwrite کمتر قابل مشاهده‌اند و بیشتر از طریق ایمیل‌ها انتقال پیدا می‌کنند. تشخیص این ویروس‌ها در ایمیل برای کاربران ساده کمی دشوار به نظر می‌رسد. این ویروس‌ها در سال ۲۰۰۰ و با حضور ویندوز ۲۰۰۰ و ویندوز NT در اوج خود قرار داشتند و کامپیوتر‌های زیادی را آلوده کرده بودند.

ویروس Spacefiller :

این ویروس‌ها که تحت عنوان «ویروس حفره‌ها» نیز شناخته می‌شوند از همه‌ی ویروس‌های یاد شده باهوش تر به نظر می‌رسند. یکی از راه‌های معمول ویروس برای آلوده کردن کامپیوتر‌ها این است که خود را به یک فایل بچسبانند و با آلوده کردن آن به نقاط دیگر کامپیوتر سرایت کنند.

اما Spacefiller‌ها تلاش می‌کنند تا فضای خالی در حافظه را بیابند و خود را در آن بخش‌ها پنهان کنند. این روش به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به راحتی بتوانند یک برنامه را بدون تغییر کد‌ها و حجمی که دارد آلوده کنند.

خوشبختانه این ویروس‌ها به ندرت پیدا می‌شوند اما فراگیر شدن فایل‌های ویندوز پرتابل ممکن است به آن‌ها جان دوباره‌ای بدهد

ویروس

نحوه جلوگیری از ورود ویروس ها و بدافزارها به کامپیوتر

پیوست های ایمیل را باز نکنید، مگر اینکه از آن مطلع داشته باشید.

فایلهای اجرایی ناخواسته، اسناد، صفحات گسترده و غیره را باز نکنید.

از دانلود فایل اجرایی یا اسناد از اینترنت اجتناب کنید زیرا آنها اغلب برای گسترش ویروس استفاده می شوند.

هرگز فایلی را با دارا بودن پسوند دوتایی باز نکنید، مثلا filename.txt.vbs. این علامت معمول یک برنامه ویروس است.

فایل هایی را که ابتدا با انتی ویروس بررسی نکرده اید باز نکنید.

همیشه از یک انتی ویروس به روز شده استفاده کنید.

حافظه های خارجی را بعد از وارد کردن به سیستم با آنتی ویروس ها اسکن کنیم.

از کجا بفهمیم کامپیوتر ما ویروسی شده است؟

عملکرد سیستم کند باشد.
پاپ آپ های پی در پی صفحه نمایش
اجرا شدن خود به خود برنامه ها
تکثیر فایل ها در سیستم
اضافه شدن فایل ها یا برنامه های جدید در کامپیوتر
حذف شدن فایل ها، پوشه ها یا برنامه ها
صدای غیر معمول هارد دیسک
و …

اگر به هر یک از این علائم ذکر شده برسید، این احتمال وجود دارد که رایانه شما توسط یک ویروس یا بدافزار آلوده شده است..

منبع: آسان رایان

*آسان رایان بهترین بستربرای ثبت دامنه های خاص شما*

*باما همراه باشید*

بازدید : 100
دوشنبه 27 بهمن 1399 زمان : 15:26

دامنه .com چیست؟

دامنه .com یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب ترین و پر کاربرد ترین دامنه‌های موجود در اینترنت می‌باشد که مخفف واژه ای انگلیسی commercial به معنای تجاری است .

کاربردهای بسیار زیاد و رایج بودن این پسوند دامنه باعث شده است که عموم کاسبان تجاری و غیر تجاری اقدام به ثبت دامنه .com نمایند.
یکی از قابلیت های این نوع دامنه نداشتن مشکلی در خصوص تحریم ها می باشد ، و هیچگونه تحریمی برای استفاده از سرویس ها ندارد و به راحتی میتوان برای تبلیغات در گوگل استفاده کرد.
این دامنه در ابتدا توسط وزارت دفاع ایالات متحده اداره و مدیریت می شد، اما امروزه توسط مجموعه دیگری با نام verisign اداره می شود. ثبت دامنه com از طریق مراکزی که توسط ICANN اعتبار یافته اند، صورت می گیرد. دامنه دات کام اولین مجموعه دامنه های سطح بالا یا TLD محسوب می شود

تاریخچه ی دامنه com:

در تاریخ ۱۵ مارس ۱۹۸۵ اولین نام دامنهٔ تجاری دات کام (COM.) به نام سیمبولیکس توسط یک شرکت خدمات سیستم‌های رایانه‌ای با همین نام (سیمبولیکس) در کمبریج ماساچوست ثبت شد.

تا سال ۱۹۹۲ کمتر از ۱۵ هزار دامنهٔ مختلف، با پسوند دات کام ثبت شده بود. در ماه دسامبر ۲۰۰۹ در حدود ۱۹۲ میلیون نام دامنه وجود داشت، که بخش بزرگی از آن‌ها با پسوند دات کام بودند.

این تعداد در ۱۵ مارس ۲۰۱۰ به حدود ۸۴ میلیون دامنه رسید، که بیش از ۱۲ میلیون وب‌سایت در حوزه‌های تجارت آنلاین و تجارت الکترونیک، همچنین شمار ۴٫۳ میلیون وب‌سایت تفریحی، ۳٫۱ میلیون وب‌سایت مرتبط با امور مالی و ۱٫۸ میلیون وب‌سایت ورزشی را شامل می‌شد

امروزه به‌طور میانگین ماهانه حدود ۶۶۸ هزار دامنه دات کام جدید ثبت می‌شود. در سال ۲۰۱۷ تخمین زده شد که بیش از ۳۳۰ میلیون دامنهٔ فعال در اینترنت وجود دارد

در واقع به علت اینکه تعداد افرادی که از این شبکه استفاده می کردند رو به افزایش بود، باید سازماندهی بیشتری در این زمینه صورت می گرفت.

jon postel و همکاران او در زمینه سازماندهی شبکه تلاش های زیادی کردند و به موفقیت هایی نیز در این زمینه رسیدند.

.com

نقش شرکت verisign در دامنه com:

هر نام دامنه توسط یک اپراتور رجیستر می شود و اپراتور مخصوص دامنه com. شرکتی به نام verisign نام دارد که سبب شده تا افراد در هر جای دنیا بتوانند در هر زمان با برخورداری از امنیت لازم با یکدیگر از طریق این شبکه ارتباط برقرار کنند.

سرویس های اینترنتی verisign به صورت شبانه روزی فعالیت دارند تا بتوانند پاسخگوی جستجوی 195 میلیارد مورد در طول روز باشند. verisign امنیت و ثبات زیرساخت ها و خدمات اصلی اینترنت از جمله دامنه های .com و .net که دو سرویس اصلی اینترنت می باشند را، تضمین می کند.

در واقع verisign همواره در بالاترین سطح فعالیت می کند تا بتواند در زمینه نوآوری در رفع نیازها عمل کند و از طرفی نیازهای مربوط به حال حاضر را نیز برطرف نماید.

قوانین دامنه com:

رای ثبت دامنه باید به یک سری قوانین و محدودیت ها توجه کنید که این قوانین به شرح زیر می باشد:

  • در نام دامنه باید حروف، اعداد و خط فاصله استفاده نمایید و بکار بردن دیگر کاراکترها در دامنه مجاز نمی باشد.
  • باید دقت داشته باشید که در ابتدا و انتهای نام دامنه نباید از خط فاصله استفاده کنید.
  • باید دقت داشته باشید که در ابتدا و انتهای نام دامنه نباید از خط فاصله استفاده کنید.در نام دامنه بزرگ و یا کوچک بودن حروف اهمیتی ندارد.
  • نام دامنه شما باید منحصر به شما باشد و به همین دلیل نمی توانید از اسمی استفاده کنید که قبلا ثبت شده است.
  • به طور کلی به شما پیشنهاد می شود که نام دامنه ای را که ممکن است باعث نقض برند تجاری یک شرکت دیگر شود را ثبت نکنید مگر آنکه بتوانید اثبات کنید که حق انجام این کار را دارید.

منبع: آسان رایان

آسان رایان ارائه دهنده انواع هاست وردپرس , هاست لینوکس و . . . !

*باما همراه باشید.*

بازدید : 132
دوشنبه 20 بهمن 1399 زمان : 15:44

پروتکل DNSSECچیست؟

پروتکل DNSSEC نوعی تکنولوژی است که در برابر حملات از آن استفاده می شود. این تکنولوژی روی آدرس وب سایت ها قرار می گرد و سایت ها را از حملات مخرب در امان نگه می‌دارد.DNSSEC کوتاه شده عبارت Domain Name System Security Extensions است. این تکنولوژی به این دلیل ایجادشده است که درخواست هایی که از سیستم کاربر ارسال می شود را به مقصد صحیح هدایت کند.

DNSSEC چیست؟

همانطور که گفتیم DNSSEC یک تکنولوژی می باشد که برای محافظت در برابر حملات توسعه پیدا کرده است . با این وجود برای از بین بردن آسیب پذیری ها از اینترنت DNSSEC باید در هر مرحله از فرایند تحلیل نام، توسعه پیدا کند. Sign کردن Root Zone یک قدم ضروری در فرایند تحلیل نام می باشد نکته مهم درباره DNSSEC این است که این تکنولوژی داده ها را رمزگذاری نمی کند و تنها اعتبار آدرس سایت را مورد بررسی قرار میدهد.

DNS فاقد روش مناسبی برای تایید هویت منابع اطلاعاتی که از طریق Query ها کسب می کند می باشد. از این روی نفوذگران می تواند از روش هایی همانند DNS Cache Poisoning جهت دادن اطلاعات جعلی به کلاینت ها می توانند استفاده کنند و ترافیک را به آدرس های جعلی منتقل کنند. DNSSEC جهت برطرف کردن مشکلات امنیتی DNS از زیرساخت امضای دیجیتال استفاده می کند

شرح DNSSEC و فرایند های معروف آن

روتکل DNSSEC برای انجام فرایند امنیتی خود عملکرد های جدید را تعریف می کند. از معروف ترین این فرایند ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • RRset

تمام رکوردهایی که نام، نوع و کلاس یکسان دارند، درون یک RRset قرار می‌گیرند. برای نمونه تمام رکوردهای NS موجود برای یک دامنه داخل یک RRset قرار می‌گیرند.

  • RRSIG

مام RRsetها یک امضای دیجیتال دارند. RRSIG رکوردی است که امضای دیجیتال یک RRset را درون خود دارد

  • DNSKEY

حاوی کلید عمومی مربوط به ZSK یا KSK.وقتی یک DNS پاسخی از جانب DNSSEC دریافت می‌کند، با استفاده از این کلید عمومی درستی امضای دیجیتال باقی رکوردها را تائید می‌کند.

  • ZSK

ZSK مخفف Zone Signing key می باشد مسوول امضای رکوردهای در تمامی فرآیند است البته رکوردهای DNSKEY مرتبط با یک zone در این عملکرد قرار نمی گیرند.

  • KSK

KSK مخفف Key Signing Key .با توجه به زمان و اطلاعات کافی کلیدهای رمزنگاری ممکن است در معرض خطر قرار بگیرند . در شرایطی در DNSSEC از کلیدهای رمزنگاری نا متقارن و یا عمومی استفاده می شود

  • DS

این رکورد مخفف Delegation Signer است؛دربردارنده‌ی hash رکورد DNSKEY حاوی public KSK است. از رکوردهای DS برای ایجاد زنجیره‌ای از اعتبارسنجی در ساختار سلسله مراتبی DNS استفاده می‌شود.

حرف آخر

چه بخواهید و چه نخواهید، هنگام کار با اینترنت در حال استفاده از DNSها هستید. حقیقت غیرقابل انکاری وجود دارد و آن هم اینکه این سرورها امنیت زیادی ندارند! هکرها می‌توانند با استفاده از رخنه‌های موجود در این سیستم برایتان دردسر درست کنند.

هکرها از رخنه های موجود در سیستم DNS استفاده میکنند

پروتکل DNSSEC برای رفع این رخنه‌ها معرفی شده و تا حد بسیار زیادی هم دست هکرها را برای اجرای حملات از این طریق کوتاه کرده است؛ البته این پروتکل معایبی هم دارد که احتمالاً با گذشت زمان از بین می‌روند و عملکرد آن را بهتر هم می‌کنند.

منبع: آسان رایان

آسان رایان بهترین بستر برای ثبت دامنه های خاص شما .

*با ما همراه شوید. *

بازدید : 275
دوشنبه 26 خرداد 1399 زمان : 17:09

هاست مناسب چه تاثیری بر سئو سایت شما می‌گذارد و چگونه می‌توانید رتبه بالای در موتورهای جستجو را کسب کنید.
در این مقاله توضیح داده خواهد شد که اگر هاست شما نامناسب باشد چه اتفاقی برای سایت شما رخ خواهد داد.
در بهینه سازی و سئو وبسایت ، محتوا سازی و لینک سازی یکی از مهم ترین عوامل به حساب می آیند .
اما در این میان موارد مهم دیگری هم هستند که نمی توانیم از نقش پر رنگ آنها بکاهیم ، یکی از این موارد مهم هاست و سرور است.

سرعت یک وبسایت در سئو سایت تاثیر بسزایی دارد و از آنطرف هاست در سرعت وبسایت نیز نقش مهمی دارد ، به طور کلی می توان گفت یک هاست مناسب تاثیر چندانی بر روی وضعیت سئو سایت و یا موقعیت سایت در موتور های جستجوگر ندارد اما یک هاست غیر استاندارد و نامناسب می تواند به تنهایی یک سایت را نابود کند.

ترافیک هاست و تاثیر آن بر سئو

از مهم ترین پارامتر های موثر در انتخاب هاست مناسب برای سئو سایت، تعداد سایتهایی که بر روی سرور بارگذاری می شوند است. هر سرور بسته به عوامل زیر می تواند تعداد بیشتری سایت را در خود جای دهد:

– مقدار حافظه هاست
– قدرت رم و پردازنده سرور
– فعالیت سایت های بارگذاری شده

موقعیت مکانی

مکان سرور هم تاثیر زیادی بر سرعت دارد. اگر غالب کاربران سایت شما ایرانی باشند بهتر است سروری ایرانی انتخاب کنید. فاصله جغرافیایی بین بازدید کنندگان و وب سرور هرچقدر کمتر باشد سرعت دسترسی به داده ها و سرعت لود سایت بالا تر خواهد بود.
این پارامتر را به راحتی با انجام چند Ping ساده می توانید درک کنید. از یک سایت با سرور ایرانی پینگ بگیرید و چند پینگ از سایت هایی با مسافت های دورتر مثلا چین، آلمان و یک سرور آمریکایی را آزمایش کنید، زمان بازگشت پینگ جواب دقیق شما را خواهد داد.

آپ تایم (UpTime) هاست

در حقیقت آپ تایم زمانی است که وبسایت آنلاین و در دسترس عموم بوده است. برای این منظور ابتدا باید سرور و تجهیزات دیتا سنتر بدون وقفه و بروز مشکل به شبکه اینترنت متصل باشند. پس از آن سایت شما که داخل این سرور قرار دارد نیز باید به درستی بارگزاری شده و در در دسترس کاربران و باتهای گوگل باشد. برای داشتن آپ تایم ۹۹٪ و حتی ۱۰۰٪ در ابتدا باید یک هاست خوب در یک دیتا سنتر مطمئن تهیه کنید.

امنیت

تامین امنیت وب سایت و سرور از ملزومات است، شما موظف هستید امنیت سایت خود را تامین کنید و در واقعیت این امر بدیهی سودی برای سئو سایت شما ندارد و در صورت عدم آن متوجه ضرر خواهید شد.

پس سعی کنید حداقل موارد امنیت وب سایت را بشناسید و در تغییر تنظیماتی از هاست که مربوط به امنیت می شود هوشیارانه عمل کنید، چون درست عمل کردن در بحث امنیت وظیفه است و عدم توجه به آن شاید گران تمام شود. مثلا یک مجوز (permission) ساده می تواند برای شما دردسر ساز شود.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که تامین ۱۰۰% امنیت وب سایت را نمی توانید به تنهایی مدیریت کنید. قسمتی از تامین امنیت مربوط می شود به شرکت میزبانی وب شما که شما حتی به آن دسترسی هم ندارید.

اسپم شدن IP هاست یا سرور

مسئله دیگری که باعث تاثیر هاست یا سرور بر روی SEO سایت شماست این است که روی بسیاری از سرویسهای هاست اشتراکی ، سایتهایی وجود دارند که به دلیل وجود باگ در cms شان یا کدهای برنامه نویسی سایتشان ، ربات های ارسال اسپم شروع به ارسال اسپم می کنند و مشکلات زیادی برای سایت خودشان و سایران کاربران روی سرور ایجاد می کنند برای مثل لیست شدن آی پی در RBL های جهانی و عدم امکان ارسال ایمیل به سرورهای gmail و yahoo باعث رخ دادن این مشکلات خواهند شد .

بازدید : 307
چهارشنبه 7 خرداد 1399 زمان : 11:38

سرعت هاست به مدت زمانی که خدمات سرویس هاستینگ طول می کشد تا درخواست انتقال یک صفحه وب سایت را به مروگر شما انجام دهد گفته می شود. تست سرعت هاست محاسبه زمان بر حسب ثانیه برای ارسال پاسخ سرور به درخواست بارگذاری یک سایت از سوی کاربر است.

یعنی اینکه از زمانی که کاربر آدرس سایت شما را در مرورگر وارد می کند تا زمانیکه تمام اطلاعات سایت شما برای او براگذاری شود، چه مدت زمانی بر حسب ثانیه صرف میشود.

بسیاری از برنامه نویسان امروزه با انتقال کدهای جاوا به انتهای کد های خود و قرار دادن این کدها قبل از تگ بسته Body باعث میشوند که کاربر تصور کند که سایت، در زمانی بسیار کمتر از آنچه واقعا هست، بارگذاری میشود.

یعنی اینکه ابتدا متن و عکس های صفحه برای کاربر بارگذاری شده و بعد از اینکه بازگذاری متن و عکس به پایان رسید، کدهای مربوط به افکت های سایت را بازگذاری می شود.

از آنجا که کاربر با بارگذاری کامل متن و عکس تصور میکند، سایت کامل بارگذاری شده است، به مطالعه سایت مشغول می شود و در این حین کدهای افکت در حال بارگذاری می باشند. اگر تاکنون از این تکنیک استفاده نکرده اید بهتر است که اینکار را انجام دهید.

چگونه بدون ابزار سرعت سایت خود را بسنجیم؟

اندازه گیری چگونگی سرعت سایت توسط ping
۱ – اول راه اندازی command prompt بر روی کامپیوتر مبتنی بر ویندوز است. دسترسی به آن از طریق کلیک کردن بر روی ” start” دکمه پایین صفحه نمایش سپس از انجا ” run ” را انتخاب کنید. در آن کلمه ” cmd ” را تایپ کنید تا صفحه کامند پرامپت برای شما باز شود. اگر شما نتوانستید آن رابه طور مستقیم پیدا کنید در نوار جستجوی ویندوز کلمه command prompt را تایپ کنید بعد از جستجو آن به شکل یک ینجره سیاه برای شما ضاهر خواهد شد.

۲ – در صفحه نمایش command prompt عبارت ” ping yourwebsit.com ” را تایپ کنید . ” yourwebsit.com ” همان هاست یا وب سایتی میباشد که شما می خواهید سرعت آن را تست کنید.

۳ – آمار پینگ خود را مشاهد کنید. بعد از انجام پینگ به آمار نتایج پینگ خود نگاه کنید . نتایج آمار چیزی شبیه :
Ping statistics for 11.111.111.11 :
Packets: send=4 received=4 lose=0 ( 0% loss)
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum= 170 ms, Maximum= 320 ms, Average= 259 ms”

۴ – آمار پینگ خود را ارزیابی کنید . میانگین زمان پینگ کمتر از ۲۰۰ میلی ثانیه خوب است ۲۰۰ تا ۴۰۰ سرعت متوسط میباشد ، و ۴۰۰ میلی ثانیه و بیشتر زمان پینگ ضعیف و سرعت کم میباشد. اگر زمان پینگ شما به طور متوسط ۴۰۰ یا بیشتر بود دیگر گزینه های هاستینگ خود را با پینگ کردن هاست وب سایت خود توسط دیگر شرکت های هاستینگ ارزیابی کنید.

برخی از ابزار های کنترل سرعت سایت که از ایران بصورت رایگان قابل دسترس هستند:

  • YSlow
  • GTmetrix
  • Pingdom
  • Websiteoptimization
  • Loadimpact
  • Seomastering
  • Webpagetest

این ابزارها هیچ کدام بصورت صد در صد نتیجه درستی ارائه نمیدهند، ولی میتوان از آنها برای بهبود کیفیت سایت و هاست استفاده کرد. برخی ایرادات اعلام شده مانند، عدم فشرده سازی فایل های CSS را به کمک این ابزار ها میتوان یافت و اصلاح کرد. ولی سرعت کلی هاست را براساس هیچ کدام از این ابزارها بصورت صد درصد نمی توان بیان کرد.

وب سایت GTMetrix یکی از معتبرترین ابزار ها جهت بررسی و رتبه دهی به سرعت و بهینه بودن وب سایت ها می باشد. این ابزار وب سایت شما را از جهات مختلف مانند تنظیمات سرور و بهینه بودن کد ها و طراحی سایت بررسی می کند و با جزئیات مناسب نتیجه و رتبه را برای وب سایت شما مشخص می کند.
اگر شما به دنبال یک وبسایت با سرعت بالا هستید؛ نیازمند یک ابزار جامع برای سنجش سرعت هستید. GTMetrix این کار را دقیق برای شما توسط مانتور کردن URL در هر ساعت و از مکانهای مختلف انجام می‌دهد، بنابراین به شما یک تصویر کامل از چگونگی عملکرد وبسایت ارائه می‌دهد.

فقط به یاد داشته باشید که که تنها صفحه اصلی سایت خود را تست نکنید بلکه همه صفحات سایت را از مکانهای مختلف تست کنید و بر روی کاهش زمان بارگذاری آنها به جای به حداکثر رساندن درصدهای PageSpeed و YSlow تمرکز کنید. به طور کلی از ابزار GTMetrix می‌توان برای افزایش سرعت بارگذاری سایت؛ تجزیه و تحلیل وبسایت از نظر بهینه سازی تصاویر- بررسی ساختار کدهای HTML و CSS ساختار کد جاوا اسکریپت و غیره جهت بهینه‌سازی بهتر؛ مقایسه چندین وبسایت برای ارتقای سطح آن؛ ارائه راهکارهای کاربردی در زمینه سئوسایت استفاده کرد.

با خدمات وب آسان رایان با خیال آسوده به پیشرفت وبسایت خود بیندیشید.

بازدید : 299
سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 زمان : 11:35

امنیت وب سایت ها یکی از مهمترین نگرانی های مدیران وبسایت ها می باشد. وردپرس به دلیل محبوبیتی که در بین کاربران دارد و همچنین به دلیل تعداد سایت هایی که از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنند، هدف خوبی برای هکرها می باشد.
با اینکه نصب وردپرس کار بسیار ساده و آسانی است اما با افزودن افزونه، قالب، کدهای سفارشی و سایر موارد امکان نا امن شدن آن وجود خواهد داشت. این یک خبر بد برای کسب وکارها و افرادی است که از وردپرس برای راه اندازی سایت خود استفاده می کنند. با انجام این ترفند های اولیه اقدام به امن کردن سایت در مقابل هکر ها کنید و از ورود آن ها جلوگیری نمایید.

ترفندهای امن تر کردن سایت های وردپرسی را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

  • مهم ترین مسئله بروزرسانی سایت وردپرسی و انجام منظم و دقیق آن است. داشتن اطلاعات کافی در مورد باگ ها و حفرات امنیتی به شما کمک می کند قبل از هر کاری به رفع آن بپردازید. اگر سایت شما به روز نشده باشد امکان اسیب پذیری آن بیشتر خواهد شد.
  • هر کدام از افزونه ها و قالب هایی که مورد استفاده قرار نمی دهید را پاک کنید. پاک کردن این موارد احتمال هک شدن سایت را کاهش می دهد. اگر از این قالب ها یا افزونه ها استفاده نمی کنید، حتما قصد به روزرسانی آن ها را نیز نخواهید داشت . همین امر موجب می شود سایت آسیب پذیرتر باشد. به همین خاطر بهتر است این موارد را به طور کلی از سایت خود حذف کنید.
  • افزونه ها و قالب های مورد نیاز خود را تنها از منابع شناخته شده و مشهور دانلود کنید. اگر توانستید، این موارد را از سایت WordPress.org دانلود نمایید.
  • تایید هویت دو مرحله ای (two-step authentication) را به سایت خود اضافه کنید. بهترین روش برای جلوگیری از حملات brute force استفاده از تایید هویت دو مرحله ای است.
  • بک آپ گیری یکی از فرآیندهای مهم در ایجاد امنیت سایت است. بهتر است این بک آپ گیری با زمانبندی منظم باشد.
  • استفاده از افزونه ها را محدود کنید.
  • افزونه های پرمیوم را به صورت رایگان دانلود نکنید.
  • به روزرسانی های هسته وردپرس را به صورت خودکار انجام دهید.
  • قالب ها و افزونه های خود را به گونه ای تنظیم کنید که به صورت خودکار به روز شوند.
  • ویرایشگر قالب و افزونه را حذف کنید.
  • گزینه گزارش دهی خطاهای PHP(PHP Error Reporting) را حذف کنید.
  • از فایل های مرتبط خود با کمک .htaccess محافظت کنید.
  • نام کاربری نویسنده را پنهان کنید.
  • فعالیت داشبورد را پیگیری کنید.
  • صفحه لاگین را مبهم تر کنید.
  • بهترین شرکت هاستینگ را انتخاب کنید.
  • رایانه خود را نیز به روز نگه دارید.
  • بهترین شرکت هاستینگ را انتخاب کنید

روش های زیادی وجود دارد که استراتژی کاملی را برای مراقبت از سایت ارائه می کند. استفاده از ترفندها و نکاتی که در این لیست بیان کردیم می تواند در امن تر کردن سایت وردپرسی به شما کمک کند.

نکته حائز امنیت در امنیت سایت انتخاب بهترین شرکت هاستینگ

ممکن است همه کارهای امنیتی را به خوبی انجام دهید اما اگر از هاست مناسب و قابل اعتمادی استفاده نکنید همه تلاش های شما بیهوده خواهد بود. بیشتر متخصصان بر این باورند که ۴۱ درصد از سایت های وردپرسی به خاطر اسیب پذیری هاست هک شده اند. چنین آماری نشان می دهد که شما به یک هاست خوب نیاز دارید. اگر می خواهید از هاست اشتراکی استفاده کنید، مطمئن شوید که پلن شما در برگیرنده یک اکانت جداگانه است. اینکار مانع از تاثیر سایت های دیگر بر روی سایت شما می شود. شرکت هاستینگی که در زمینه ارائه هاست وردپرس فعالیت می کند به احتمال زیاد فایروال وردپرس، PHP به روز شده و اسکن مرتب بدافزارها را نیز در دستور کار خود خواهند داشت. تنها هاست های اندکی موارد امنیتی را به درستی دنبال می کنند.

گاهی اوقات ممکن است یک سرویس در یک شرکت هاستینگ خیلی ارزان تر از همان سرویس با همان ویژگی ها در یک شرکت هاستینگ دیگر باشد.

اما دلیل این گرانی و ارزانی چه می باشد ؟

یک شرکت هاستینگ ممکن است فقط با ارائه یک سرویس به شما وظیفه خود را انجام شده بداند اما در هاستینگ های حرفه ای سرویس دهنده خود را موظف می‌داند که در تمام طول دوره میزبانی از شما وظیفه حفاظت از وب سایت شما را بر عهده بگیرد. این حفاظت می تواند شامل پشتیبانی ، گرفتن بک آپ ، حفظ نکات امنیتی و مانند اینها باشد.
روش های زیادی وجود دارد که استراتژی کاملی را برای مراقبت از سایت ارائه می کند.

آسان رایان میزبان امن کسب و کار امنیتی شما

بازدید : 307
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

هاست با كيفيت و مطمئن مهمترين اصل براي راه اندازي يك سايت يا فروشگاه اينترنتي است.

براي مقايسه شركت هاي هاستينگ فاكتورهاي گوناگوني وجود دارد از جمله : پيشنهاد گوگل ، قيمت هاست ، فضاي هاست ، سرعت سرور هاستينگ ، آپ تايم سرور هاستينگ ، پشتيباني تلفني ، تيكتي و … ، برخورد با مشتري ، بررسي منابع هاستينگ ها ، امنيت و نسخه هاي نرم افزار سرورها ، رنك الكسا و …
در اين مقاله مولفه هاي يك سرويس هاست خوب را بررسي ميكنيم.

از مهمترين عوامل تعيين كننده براي خريد بهترين هاست ميتوان به :

موضوع وبسايت

ابتدايي ترين نكته اي كه بايد به آن توجه داشته باشيد موضوع و خدماتي است كه مي خواهيد به كاربران ارائه دهيد.
به اشتراك گذاشتن اطلاعات با حجم هاي بالا ، نياز به سرعت بالا ، وضعيت آنلاين بودن و در دسترس بودن سرورها دارد اما شايد شما نياز نداشته باشيد كه يك سرويسي با تمام امكانات را براي خود داشته باشيد و يا هاستي را انتخاب كنيد كه فضاي هاست بالايي داشته باشد و يا حجم كار به حدي بالا باشد كه نياز به امكانات قوي تري داشته باشد. سايت شما ممكن است به سرويس هاي ميزباني وب اشتراكي يا سرور اختصاصي نياز داشته باشد. سرويس هاي اشتراكي ، وبسايت شما و چندين وبسايت ديگر را در يك فضاي سرور قرار مي دهند و ميزباني مي كنند كه اين نوع سرويس از رايج ترين و پرفروش ترين سرويس ها در دنيا و البته ايران است و سرويس هاي ميزباني اختصاصي كل فضاي سرور را در اختيار شما قرار مي دهد و كنترل بيشتري بر روي سايت شما خواهد داشت و به نسبت سرويس هاي اشتراكي قيمت بالاتري هم دارد كه البته اين موضوع مناسب سايت هايي با ورودي بسيار بالا مي باشد . بهترين كاري كه مي توانيد در انتخاب هاست خود داشته باشيد اين است كه به آينده ي وبسايت خود نيز توجه داشته باشيد و اين مقاله را تا انتها مطالعه نماييد.

پشتيباني و پاسخگويي شركت هاي ميزباني وب

از نكاتي كه بايد در انتخاب سرويس دهنده هاي هاست به آن توجه داشته باشيد پاسخگو بودن شركت ارائه دهنده هاست است. شما ممكن است به مراتب نياز داشته باشيد تا با شركت هاي هاست در ارتباط باشيد و به لحظه مشكلات پيش آمده را اعلام كنيد و پشتيباني درستي شويد. قبل از اينكه از سايت هاي ميزباني وب ، هاست خود را خريد كنيد راه هاي ارتباطي با شركت را مورد بررسي قرار دهيد و به آن توجه كنيد. ارسال تيكت ، ايميل ، شماره هاي تماس ، سيستم چت آنلاين ، شبكه هاي اجتماعي راه هاي ارتباطي شما با شركت هاي هاستينگ هستند كه قبل از خريد بايد از صحت اين موارد اطمينان داشته باشيد.

آپ تايم هاست ، آپ تايم سرور

آپ تايم بودن يا در دسترس بودن سايت ها كه بر اساس درصد بيان ميشود و معيار آن سالانه است ، بيانگر ميزان آنلاين بودن هاست براي كاربران و بازديدكنندگان و در نتيجه موتورهاي جستجو است. هر چه اين درصد بالاتر باشد امكان از دسترس خارج شدن هاست كمتر است. آپ تايم پايين هاست ( از دسترس خارج شدن هاست و بالا نيامدن سايت) و دفعات تكرار اين مورد منجر به آسيب هاي بسيار جدي در موضوع سئو و بهينه سازي سايت ميشود.

قيمت سرويس هاي هاستينگ

كاربران و مشتريان به اولين نكته اي كه توجه دارند قيمت سرويس ها است. ممكن است قيمت سرويس ها در شركت هاي مختلف تفاوت هايي داشته باشد و دليل آن ، خدمات پشتيباني و امكاناتي است كه برخي سرويس ها خواهند داشت اما در اين ميان شركت هايي هم سرويس هاي با قيمت بالا و خدمات پشتيباني كه در حد قيمت آن نيست هم ارائه ميدهند كه بايد مراقب آن ها بود. هزينه هاي جانبي هم وجود دارد كه بايد به آن هم توجه داشت كه شامل هزينه هاي راه اندازي هاست ، هزينه ي انتقال هاست بين شركت ها و … كه در برخي اين خدمات به صورت رايگان ميباشد.

امكان ارتقاي هاست

اين موضوع را در نظر بگيريد كه ممكن است در آينده نياز به افزايش منابع ميزباني وب، تعداد وب سايت و يا هدايت تمام دامين هاي مشابه به دامين اصلي خود را داشته باشيد. پس شركتي را براي خريد هاست خود انتخاب كنيد كه زير ساخت سخت افزاري و نرم افزاري مناسب، جهت ارتقاي سطح سرويس دهي اعم از هاست وردپرس به شما را داشته باشد

امنيت هاست و امنيت سرور

ديگر نكته ي مهمي كه بايد بدان توجه كنيد وضعيت امنيتي سخت افزار و نرم افزار سرورهاي يك شركت هاستينگ است. به روز بودن منابع سخت افزاري و نرم افزاري علاوه بر افزايش امنيت سايت و مقابله با حملات ايترنتي ، باعث سرعت بيشتر و پردازش بهتر سايت نيز ميشود. همچنين پشتيباني شركت هاستينگ از پروتكل هاي امنيتي SSL گفته ميشود هم عامل مهمي در انتخاب شركت هاستينگ است كه در بيشتر سايت ها خصوصاً سايت هاي فروشگاهي از پروتكل امن Https استفاده مي كنند كه موجب اطمينان كاربران و مشتريان از سايت ميشود.

گارانتي بازگشت وجه

گارانتي بازگشت وجه خريد سرويس امري متداول در بين شركت هاي ارائه دهنده خدمات بويژه خدمات ميزباني است. قبل از اقدام به خريد سرويس، قوانين بازگشت وجه را بررسي و نسبت به برخورداري از آن اطمينان حاصل نماييد. شركتي كه از كيفيت خدمات خود اطمينان بيشتري داشته باشد، قيد و شرط كمتري براي گارانتي بازگشت وجه خواهد داشت و از بازگرداني تمام هزينه پرداخت شده در دوره گارانتي، امتناع نخواهد كرد

فضاي هاست

مقدار حجمي است كه كليه ي اطلاعات شامل قالب ، عكس ها و فايل هايي كه در سايت وجود دارد را در برميگيرد كه بايد توسط يك سيستم هاستينگ كه اين اطلاعات را در سيستم ها و كامپيوتر هاي خود ذخيره مي كنند ، نگهداري شوند و امكان نمايش تمام وقت اطلاعات براي كاربران را فراهم آورد.

فضاي پهناي باند

حداكثر حجم تبادلي بين سرور هاست و بازديدكنندگان سايت مي باشد كه حجم هاي آپلود و دانلودي كه بين كاربران و سايت شما اتفاق مي افتد كه به فضاي هاست و اندازه ي تبادل اطلاعات سايت شما بستگي دارد.

امكانات خدمات پشتيباني شركت هاي هاستينگ ، Security يا امنينت هاست ، ميزان در دسترس بودن سايت و آپ تايم بالا ، تنوع در سرويس هاي ارائه هاست و قيمت سرويس ها بخشي از نكاتي است كه بايد در هنگام انتخاب سرويس هاست سايت به آن توجه داشت در اين مقاله بررسي نموديم.

دقت در انتخاب شركت هاستينگ با خدمات وب حرفه اي، باعث مي شود گام هاي پيشرفت در كسب و كار آنلاين خود را با خيال آسوده برداريد.

تعداد صفحات : 3

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 47
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 73
  • بازدید سال : 565
  • بازدید کلی : 51845
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه